Waar moet ik rekening mee houden als straks mijn deuren weer open mogen?

Velen onder ons vragen zich af of het ooit nog hetzelfde wordt als voor de crisis. Het thuisblijven is het nieuwe nu geworden. Ons leven hebben we hierop ingericht om het allemaal wat aangenamer te maken. Het digitale tijdperk heeft een enorme versnelling gemaakt en veel horecagelegenheden kunnen deze versnelling niet bijhouden. Het corona tijdperk heeft veel teweeg gebracht bij jou, maar ook bij jouw klanten. De grote vraag is, als straks de deuren weer open mogen, hoe gaan we dan wéér een nieuwe verandering inzetten, namelijk alles weer terug veranderen naar hoe het was voordat corona bestond?

Epidemioloog Marc Bonten (UMC Utrecht) zegt: “Als dit voorbij is, zullen heel veel dingen anders zijn. Want maak niet de fout door te denken dat het weer hetzelfde zal worden als in januari”. Maar de grote vraag is, wat is dan zo anders en wat kan jij doen om je klanten weer bij jou te laten eten?

We zullen moeten accepteren dat het virus niet van de een op de andere dag verdwijnt en dat we het allemaal kunnen krijgen of overdragen. Als we dit weten, dan moeten we hiernaar handelen, alleen dan zullen klanten jouw zaak weer bezoeken.

Minister Wiebes van Economische Zaken heeft het woord “ander-halve-meter-economie” geïntroduceerd. Alleen als iedereen zich aan deze maatregel houdt kunnen de deuren weer open. Maar wat betekent dit voor jouw zaak? Dit zal betekenen dat je minder tafels in je restaurant kan neerzetten en dat je ervoor moet zorgen dat alle tafels los van elkaar staan. Denk ook aan barkrukken die 1,5 meter van elkaar moeten staan. Maar je kan ook denken aan stickers die je op de grond plakt op je toiletten. Laat vooral ook je klanten zien dat je je aan de maatregelen houdt door bijvoorbeeld bordjes op de tafels te zetten over hygiëne. Of verplicht iedereen om bij binnenkomst handontsmetting te gebruiken. Geen contant betalingen maar alleen pin. Hoe meer jouw klanten zien dat je je ervan bewust bent dat de corona crisis niet van de een op de andere dag verdwenen is, hoe meer vertrouwen dit wekt bij je klanten.

Je zult door erkenning en met creatieve manieren het vertrouwen van je klanten weer langzaam moeten gaan terugwinnen. En dat dat gaat gebeuren is een feit, de sector zal weer terug gaan schitteren.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie