Voelde jij je geholpen tijdens de COVID-19 crisis?

Er zijn een hele hoop initiatieven opgezet tijdens de eerste lock down in de COVID-19 crisis om de horeca te helpen en steunen. Wij stelden de vraag die wij aan ons Kokspanel: Hebben jullie die steun ook zo ervaren en gevoeld?

Een kleine meerderheid (52%) geeft aan, dat ze zich geholpen voelde door groothandels. Een klein deel, slechts 16%, geeft aan dat ze zich ook geholpen voelde door fabrikanten. Een groot deel, 43%, geeft aan dat ze zich niet geholpen voelde tijdens de eerste lock down.

artikel-9-hnk-e1604582886774.png

Wij vroegen nog even door, waarmee voelde je je dan het meest geholpen? Uit onderzoek is gebleken dat het terugnemen van artikelen (THT) enorm geholpen heeft, maar ook het aanpassen van betaaltermijnen werd als prettig ervaren. Het meedenken met o.a. inkoop, maar ook het opstarten na sluiting werden erg gewaardeerd. Opvallend en voor iedereen maar een kleine moeite; gewoon belletje en vragen hoe het met iemand gaat heeft een groot verschil gemaakt.

Op het moment van bevraging (nog voor de 2e lock down), voelt trouwens 2/3 zich niet geholpen. Hoe is het nu? Word jij geholpen of vraag jij hulp? Zeker doen, immers gedeelde smart is halve smart. Als branche kunnen we niet alles oplossen, maar in elk geval wel elkaar helpen waar we kunnen.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie