Tips voor een goede visuele communicatie aanpak

Een goed beeld is tegenwoordig onmisbaar in je visuele communicatie. Een slecht filmpje of een slechte foto zijn killing voor je imago. Maar wat is nou echt belangrijk in een goede visuele communicatie aanpak?

Het belangrijkste aspect is; bedenk eerst goed, of zoek iemand die hier verstand van heeft, wat je wil vertellen. Hierbij komt meteen nog een tip, mensen kopen van mensen. Dus jij bent als chef erg belangrijk. Vroeger stond de chef alleen maar in de keuken achter de pannen maar tegenwoordig is de chef een belangrijk onderdeel van de communicatie.

Als je weet wat je wil vertellen kies je daarvoor de juiste tools. Wil je in de keuken wat laten zien, kies dan voor instagram stories, wil je een gerecht highlighten kies dan voor een goede foto voor op je tijdlijn. Wil je echt een goede indruk achterlaten kies dan voor een korte film van maximaal 1 minuut waarbij je zelf ook in beeld bent en je verteld over je bedrijf.

Mensen onthouden fragmenten of filmpjes beter dan beeld, mensen nemen hier namelijk even de tijd voor om het te kijken, hiermee maak je dus meer impact.

Denk vooruit, wat wil je nu vertellen maar bedenk ook wat je volgende maand of over een half jaar wil gaan vertellen en welke tools je nodig hebt, een goede fotograaf, een videograaf of een tekstschrijver. Dit alles zal bijdragen aan jou positie in de markt en naamsbekendheid.

Wij zien het effect van filmpjes in de horeca, maar weten ook hoe lastig het is om dit zelf te doen naast alle andere werkzaamheden waar je al druk mee bent. Daarom zijn wij met Het Nederlands Kokspanel een actie gestart waarbij jij kans kan maken op 1 van de 3 gratis bedrijfsfilms. Meer weten over deze actie en de actievoorwaarden, klik hier.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie