Meer resultaat met een bestelsite

Carolien Plevier heeft een webinar gegeven op Horecava dit jaar. In dit webinar krijg je een antwoord op de vraag: Hoe kan je meer succes hebben met je eigen bestelsite? Het afgelopen jaar is er veel gebeurd en we hebben gezien dat steeds meer verschillende bestelsites worden opgericht. We kennen allemaal het bekende ‘Thuisbezorgd.nl’, maar er zijn er nog veel meer. Maar wat we ook zien is dat steeds meer horeca bedrijven hun bestelsite op hun eigen website hebben vormgegeven.

Één ding is zeker, online bestellen is heel relevant! We weten dat bezorgen zelfs met +37% is gestegen in 2020. Online bestellen is zelfs nog groter omdat hier ook ‘take away’ tussen zit. Wij geloven dat online bestellen een gewoonte is geworden voor jouw klanten en dat ze ook wanneer de deuren weer open gaan hier ook nog gebruik van willen blijven maken.

In het webinar geven wij jou 7 tips en tricks hoe jij aan de slag kunt met jouw online bestelsite. Waar moet je aan denken en rekening mee houden? Je kunt natuurlijk zelf iets bedenken, maar je kunt ook gebruik maken van al bestaande platformen zoals: E-food, Appsman, Foodticket, NTF, Resengo en nog vele anderen. Maar kijk ook wat de groothandel voor je kan betekenen, die zijn ook met verschillende leuke initiatieven gekomen om hun klanten te helpen.

Een van de tips is: Bespreek met je team hoe je online bestellingen gaat opvolgen. Kan je vandaag nog voor vandaag bestellen of is het vandaag bestellen en dan pas morgen ophalen. Je zit natuurlijk met je mise & place. Denk ook aan welk afhaalslots je wilt boeken en hoe die gaan verlopen.

Daarna kan je pas gaan nadenken over hoe de bestelsite gaat inrichten. Denk hierbij aan goede foto’s, een goede opmaak en omschrijving van jouw gerechten en producten. Dit is niet alleen belangrijk voor de bezoekers van jouw website, maar ook voor Google. Hoe meer relevante informatie je hebt, hoe relevanter jij bent voor Google. Hoe sneller jij gevonden wordt, hoe meer klanten dit jouw oplevert.

Dit zijn 3 van de 7 tips die wij jou al willen meegeven, voor de overige tips en tricks willen we jou graag doorverwijzen naar ons webinar. Daarin worden ook voorbeelden gegeven van bestaande bedrijven. Wat doen zij al goed en hoe kan jij hiervan leren?

Heb je alle informatie goed ingericht voor jouw zaak, dan kan je gaan kijken naar de klantreis. Dit is het moment waarop iemand getriggerd wordt (bijv. je hebt geen zin om te koken en wil eten online bestellen). Je gaat naar Google en komt bij een cafetaria uit. Je klikt vervolgens op de website, je bekijkt de menukaart en kiest het gerecht wat je wil bestellen. Tijdens het uitchecken wordt je nog gevraagd of je een extra saus erbij wilt (upsell) en vervolgens klik je op bestellen. Nog voor het uitchecken wordt ik gevraagd of ik op de hoogte wil blijven van actuele informatie, hiervoor vul ik nog mijn e-mailadres in (week later wordt mij een nieuwsbrief verstuurd). En tot slot beoordeel ik de service nog even op de website. Tegenwoordig kijkt bijna iedereen naar de beoordelingen van anderen voordat hij een bestelling plaatst. Soms kan je via een app zelfs de bezorger nog volgen tot aan jouw voordeur.

Je ziet dat een klantreis rond maken erg belangrijk is. De bestelervaring zorgt ervoor of iemand nog een keer bij je komt bestellen of niet. Breng dit in kaart voor jezelf en doe voordeel met de juiste bestelsite en verhoog jouw omzet.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie