Hoe overtuig jij je gasten dat jij je aan de veiligheidsmaatregelen houdt?

Veel gasten willen zichtbaar hebben dat een horecagelegenheid zich aan de veiligheidsmaatregelen houdt. Denk hierbij aan een tafel met ontsmettende handgel bij binnenkomst, iedere gast moet zijn handen desinfecteren voordat hij naar binnen mag. Dit zendt een signaal naar de gasten dat er bij jou goed op de RIVM maatregelen gelet wordt.

Zorg ervoor dat overal in jouw zaak duidelijk zichtbaar is wat jullie allemaal doen om de gasten zo veilig mogelijk te verwelkomen in jullie horecagelegenheid. De gasten moeten het gevoel hebben dat alles goed geregeld is en zij zonder zorgen een hapje of drankje kunnen doen. Duidelijke signaalborden, een doorlooproute met bordjes of pijlen op de grond en hygiëne maatregelen, zoals het uitserveren van gerechten met handschoentjes, zorgt ervoor dat een gast zich op zijn gemak voelt.

Een belangrijke is dat je ook van je gasten mag verwachten dat ze vriendelijk zijn voor jullie. Dit mag je bij de huisregels best vermelden, wees vriendelijk voor elkaar. Het is al moeilijk genoeg en het laatste wat jij wilt is een discussie met een gast, omdat die zich niet aan de regels houdt. Iemand erop wijzen zou (in theorie) eigenlijk al genoeg moeten zijn, zonder een hele discussie.

Laat dit niet alleen zien in jouw zaak, maar zorg ook voor dat dit zichtbaar is online. Klanten moeten naar jouw zaak toegetrokken worden. Zorg ervoor dat jij online alle vragen die iemand heeft al beantwoord hebt. Dit kan je doen door foto’s van de maatregelen in je zaak op Instagram of Facebook te zetten. Je kunt ook een e-mail sturen naar al jouw vaste klanten om ze gerust te stellen. Denk er ook aan dat als je een website hebt je hier ook een bericht van op zet.

Als jij dit allemaal goed neerzet, is er geen reden voor jouw gasten om niet naar jouw restaurant te komen. Het is echt even volhouden, maar je zult zien dat de reserveringen oplopen.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie