Hoe kan een samenwerking met leveranciers op het gebied van marketing je een betere marktpositie brengen

Het is al heel gewoon, de wijn komt binnen, je groenten en de vis komen binnen en je kijkt er eigenlijk niet eens meer van op.

Maar bedenk eens wat een unieke plek jij bent voor je leveranciers, je gebruikt hun producten, bent daar enthousiast over, bereid er mooie gerechten mee en mensen komen naar jouw restaurant om ervan te genieten. Jij hebt een unieke positie in handen!

Leveranciers zijn trots om aan jou bedrijf te mogen leveren, gebruik dit.

Ga eens door de lijst van leveranciers heen en bekijk eens online hoe zij zich profileren. Gebruikt de leverancier andere chefs om hun producten te promoten of organiseren zijn events bij andere restaurants? Ga dan eens met ze om tafel om te kijken of jij ook een soortgelijke samenwerking kan opstarten. Jouw leverancier zal mensen in het netwerk hebben die ook interessant zijn voor jou en zij kunnen ook bijdragen aan de promotie van jou al persoon of als bedrijf bij een nieuwe doelgroep die jij nog niet kent waardoor de marktpositie van je bedrijf verbeterd. Hoe mooi zou het zijn als de groenten leverancier de opening van het asperge seizoen bij jou in het restaurant organiseert en hier ook veel marketing en PR voor inzet? Samen nodigen jullie gasten uit en doordat je samen optrekt ben je ook een stuk interessanter voor bijvoorbeeld de pers. Bedenk eens met welke leverancier jij meer zou willen samenwerken en maak een afspraak om te brainstormen.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie