Hoe belangrijk is de digitale wereld na de corona crisis?

Het lijkt wel of de digitale wereld in een stroomversnelling is gegaan door de corona crisis. Waar de gemiddelde restaurants eigenaar of cateraar zich voor de corona crisis nog bezig hielden met het up to date houden van een website, en een enkeling met het maken van een webshop, moet je je nu bezighouden met zoveel meer digitale activiteiten.

Het is ook niet gek als je er over na denkt dat je klanten nu allemaal verplicht thuis moeten blijven en internet nog de enige mogelijkheid blijkt om te communiceren met vrienden via whatsapp of Facetime, boodschappen worden door veel mensen online gedaan en Netflix is voor vele nu ‘het’ entertainment momentje thuis.

Een chef wil koken, het liefst in zijn eigen keuken en mensen voorzien van een smaaksensatie op het bord. De afgelopen tijd heeft dat bord plaats moeten maken voor een plastic of papieren afhaalverpakking.

Verwacht wordt dat men nu geproefd heeft van de convenience van digitaal en dat dit een nieuwe behoefte van de klant blijft. Een interessante verandering waar je rekening mee moet houden en die niet meer weg te denken is.

Afhaalmaaltijden en bezorgmaaltijden blijven verzorgen is dus een must! Vergeet niet dat je straks én gasten ontvangt én digitaal bestellingen gaat krijgen. Hoe ga je dit vorm geven? Nu de deuren nog gesloten zijn heb je nog een de tijd om hier goed over na te gaan denken.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie