Omzetverhoging grootste uitdaging voor horecaondernemers
‘Hoe krijg ik mijn zaak vandaag vol, halen we deze week wel onze minimale omzet?’ Misschien zijn dit voor jou als horecaondernemer of chef bekende vraagstukken. Daarin ben je niet de enige, want aantrekken van nieuwe klanten kost veel ondernemers en chefs hoofdbrekens. Dit blijkt uit onderzoek dat Het Nederlands Kokspanel in het voorjaar van 2019 deed 509 beslissers uit het horeca- en cateringsegment deden mee.
Onderzoek: Catering ziet uitdaging in veeleisende gast
Heb jij ook opgemerkt dat cateringklanten steeds trendgevoeliger zijn? Of het nu gaat om een vegan aanbod, gemak of bijzondere thema’s: de wensen worden steeds groter. De gast wordt steeds veeleisender en vormt daarmee de nummer één uitdaging voor cateraars. Dit blijkt uit onderzoek naar uitdagingen en beperkingen binnen Horeca en Catering, door Group7 i.s.m. Het Nederlands Kokspanel
Naast personeelsgebrek vormt ook de veeleisende gast een uitdaging binnen horeca en catering
Horeca- en cateringbedrijven ervaren financieel pittige tijden. Omzet- en rendementsverhogen en het verlagen van de kosten vormen een grote uitdaging. Dit blijkt uit onderzoek van Het Nederlands Kokspanel i.s.m. GROUP7 onder ruim 500 horeca- en cateringprofessionals, dat afgelopen voorjaar werd gehouden.
Een frisse producttest
Lebo Kaas heeft een nieuwe zuivelspread. Om inzichten te verkrijgen over de smaak en toepasbaarheid kwamen ze naar ons.
Samenwerking Gastronomisch Gilde
Het Gastronomisch Gilde, vereniging voor vakmensen in eten, drinken en gastvrijheid en Het Nederlands Kokspanel, onderzoekspanel voor professionals uit de horeca en catering, zijn de samenwerking aangegaan. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om informatie met elkaar uit te wisselen over de actuele behoeften van koks, cateringmanagers en eigenaren op het gebied van (nieuwe) producten, merken en andere soorten food- en hospitality trends.
Onderzoek naar de menukaart
De menukaart is een van de belangrijkste communicatie middelen naar je gasten in je restaurant. De consument vraagt om variatie, dus met enige regelmaat de menukaart aanpassen hoort erbij. We vroegen aan onze panelleden van Het Nederlands Kokspanel hoe vaak pas je het aan, waarom, waar let je op en met wie stel je de kaart op? We delen graag met iedereen deze inzichten.
Klantcase Topking
Topking verwacht dat er binnen restaurants (Full service segment) meer kansen liggen voor KaasTengels®. Het marktpotentieel willen ze graag onderzoeken. De onderzoeksvraag luidde daarom: Hoe ziet de ideale borrelkaart samenstelling binnen het fullservice segment eruit?
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie