1/5 van de horeca let meer op acties als de deuren open gaan en 44% schakelt over  naar een goedkoper merk.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Verwacht u qua inkoop meer te gaan letten op acties?” Bijna 1/5 (18%) van de horeca gaat na heropening meer letten op acties. Dit is bij fastservice (cafetaria’s en lunchrooms) maar 9%. Vervolgens hebben wij gevraagd: “Verwacht u qua inkoop over te schakelen van A-merk naar eigen merk groothandel, of ander goedkoper merk i.v.m. besparingen op de inkoop t.b.v. rendement?” Bijna de helft van de horecaondernemingen blijft A-merk trouw.
2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Na de heropening van de horeca, denkt u open te kunnen als er 1,5 meter richtlijnen zijn?”. 40% van de respondenten is er zeker van open te kunnen. Bijna 2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen. Wat opvalt is dat de restaurants minder vertrouwen in dan fastservice (cafetaria’s en lunchrooms).
Waar moet ik rekening mee houden als straks mijn deuren weer open mogen?
Velen onder ons vragen zich af of het ooit nog hetzelfde wordt als voor de crisis. Het thuisblijven is het nieuwe nu geworden. Ons leven hebben we hierop ingericht om het allemaal wat aangenamer te maken. Het digitale tijdperk heeft een enorme versnelling gemaakt en veel horecagelegenheden kunnen deze versnelling niet bijhouden. Het corona tijdperk heeft veel teweeg gebracht bij jou, maar ook bij jouw klanten. De grote vraag is, als straks de deuren weer open mogen, hoe gaan we dan wéér een nieuwe verandering inzetten, namelijk alles weer terug veranderen naar hoe het was voordat corona bestond?
5 Tips hoe je je personeel kunt behouden in tijden van Corona.
Het behouden van personeel is erg lastig nu de deuren van horeca gelegenheden moeten sluiten om de verspreiding van corona tegen te gaan. Maar hoe kan je er toch voor zorgen dat je je personeel loyaal houdt aan jouw zaak? Immers als je straks weer opent gaat heb je ze hard nodig.
Hoe behoud een zelfbedieningsgroothandel de veiligheid van eigen personeel en klanten?
De deuren blijven voor als nog open bij zelfbedieningsgroothandels. Veel chefs en ondernemers proberen toch enigszins omzet te maken door afhaalmaaltijden te bereiden of bezorgservices aan te bieden. Hier moet inkopen voor gedaan worden. Niet de grote hoeveelheden zoals je gewend bent, maar wellicht wat kleinere hoeveelheden die je zelf gaat halen bij de groothandel. Hoe veilig ben je als je naar een groothandel gaat en welke maatregelen nemen de groothandelaren in de tijden van Corona?
Groothandels maken zich nog geen zorgen over de voorraad
De chef heeft veel te verduren deze tijd. Allereerst moet je de deuren sluiten voor 3 weken om de verspreiding van het virus tegen te gaan, nu probeer je misschien met alternatieve afhaal- en bezorgmaaltijden je hoofd boven water te houden, om vervolgens te maken te krijgen met een bevolking die gaat hamsteren. Ook bij de cash & carry's, zoals Makro in Nederland. Dit roept natuurlijk de vraag, kan ik mijn producten nog wel krijgen, indien ik ze nodig heb?
Omzetverhoging grootste uitdaging voor horecaondernemers
‘Hoe krijg ik mijn zaak vandaag vol, halen we deze week wel onze minimale omzet?’ Misschien zijn dit voor jou als horecaondernemer of chef bekende vraagstukken. Daarin ben je niet de enige, want aantrekken van nieuwe klanten kost veel ondernemers en chefs hoofdbrekens. Dit blijkt uit onderzoek dat Het Nederlands Kokspanel in het voorjaar van 2019 deed 509 beslissers uit het horeca- en cateringsegment deden mee.
Workshop hoe zet je social media op de menu kaart
Op maandag 27 mei hebben het Nederlands Kokspanel en het Gastronomisch Gilde een workshop georganiseerd over hoe je social media op de kaart kan zetten.
Samenwerking Gastronomisch Gilde
Het Gastronomisch Gilde, vereniging voor vakmensen in eten, drinken en gastvrijheid en Het Nederlands Kokspanel, onderzoekspanel voor professionals uit de horeca en catering, zijn de samenwerking aangegaan. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om informatie met elkaar uit te wisselen over de actuele behoeften van koks, cateringmanagers en eigenaren op het gebied van (nieuwe) producten, merken en andere soorten food- en hospitality trends.
Onderzoek naar de menukaart
De menukaart is een van de belangrijkste communicatie middelen naar je gasten in je restaurant. De consument vraagt om variatie, dus met enige regelmaat de menukaart aanpassen hoort erbij. We vroegen aan onze panelleden van Het Nederlands Kokspanel hoe vaak pas je het aan, waarom, waar let je op en met wie stel je de kaart op? We delen graag met iedereen deze inzichten.
Resultaten onderzoek uitdagingen chefs
Het Nederlands Kokspanel onderzocht de uitdagingen van chefs. Meer dan 500 respondenten hebben deelgenomen aan het onderzoek. We delen graag de eerste resultaten met jullie, na de zomer volgt meer informatie hierover.
Wij feliciteren de winnaars!
In oktober heeft Het Nederlands Kokspanel een onderzoek naar taart en gebak gedaan. Wij bedanken alle respondenten en feliciteren de 10 winnaars van de bol.com bonnen.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie