Hoe ga je om met de persoonsgegevens die je verzamelt in het kader van de corona check
Sinds maandag 10 augustus moet je als ondernemer de contactgegevens van je gasten noteren. Deze regel levert meteen ook weer veel onduidelijkheden op, moet je van iedereen de gegevens noteren of alleen van de hoofdgast, hoe ga ik om met de avg? In dit artikel proberen we je hier antwoorden op te geven.
Tips voor een goede visuele communicatie aanpak
´╗┐Een goed beeld is tegenwoordig onmisbaar in je visuele communicatie. Een slecht filmpje of een slechte foto zijn killing voor je imago. Maar wat is nou echt belangrijk in een goede visuele communicatie aanpak? Belangrijk om te onthouden is dat mensen kopen van mensen. Dus jij bent als chef erg belangrijk.
Maak kans op 1 van de 3 gratis bedrijfsfilms via Het Nederlands Kokspanel
Maak nu kans op 1 van de 3 gratis bedrijfsfilms. Om onze leden een handje te helpen verloten wij de komende tijd 3 gratis bedrijfsfilms onder onze leden. Dit is een professionele film die je breed kan inzetten. Een goede bedrijfsfilm is erg belangrijk voor je visuele communicatie, je gasten krijgen hierdoor een beter en vooral persoonlijker beeld van jouw bedrijf.
Slimme Keuken: Nieuw platform van Sligro helpt ondernemers om meer marge te maken in de keuken.
‘Slimme keuken’ is een oplossing voor chefs en door chefs ontwikkelt. Sligro komt met dit nieuwe platform omdat de horeca, zeker nu, nog meer uitdaging heeft in het leveren van een constante kwaliteit onder hoge tijdsdruk. De marges moeten namelijk gehaald worden om alle verliezen een beetje te kunnen rechttrekken'.
Hoe gaat het nu met jouw bedrijf na de versoepeling van de corona maatregelen?
Wij zijn benieuwd of je de afgelopen tijd anders klanten bent gaan trekken. Welke manieren helpen jou effectief om klanten te trekken? Wil jij weten hoe anderen dat dan, vul dan de enquête in en geef aan als jij de onderzoeksresultaten wilt ontvangen.
Hoe maximaliseer ik mijn omzet nu ik minder tafels mag bedienen?
Er zijn verschillende manieren waarop je jouw omzet kunt maximaliseren nu je minder tafels mag bedienen. In dit artikel hebben wij er een aantal benoemd: 1. Beperk je menukaart 2. Maak aantrekkelijke combi-deals 3. Maak je terras groter 4. Zorg voor overkapping en verwarming
Hoe kan ik nóg beter met mijn gasten blijven communiceren?
De corona crisis heeft veel kapot gemaakt en voor sommige ondernemingen is de crisis nog niet voorbij. Maar er zijn ook positieve ontwikkelingen te zien, die voor de toekomst nog veel voor jou kunnen betekenen. Wij praten hier over de QR-codes die op de tafel staan in horecagelegenheden om de menukaart te bekijken.
De zomer is van start gegaan, de terrassen zijn vol! Hoe ga je hier het beste mee om?
Wat is het toch lekker weer en de temperaturen kunnen aardig hoog oplopen. Dit zorgt ervoor dat mensen graag naar buiten gaan en hun ‘oude’ leventje weer oppakken. Dit betekent lekker een terrasje pakken als je de stad in gaat of ’s middags lunchen in het zonnetje. Helaas moeten we ons allemaal nog steeds aan de RIVM maatregelen houden. Wat moet je in de gaten houden om het zo aangenaam mogelijk voor de gast te maken, maar er zelf ook het maximaal haalbare uit te halen?
Welke aanpassingen ga jij maken in jouw zaak?
Wij hebben ons panel gevraagd: “Welke aanpassingen in de zaak verwacht u te maken?”. Top 5 bevat twee maatregelen met grote impact voor de sector en toeleveranciers. Maar liefst 65% gaat de infrastructuur aanpassen en iets meer dan de helft gaat starten of doorgaan met afhaal.
Wat ga jij met jouw prijzen doen ten opzichte van voor de corona crisis?
Wij hebben tussen 5 en 11 mei (week 19/20) 2020 124 professionals in Nederland vragen gesteld over de verwachte maatregelen en aanpassingen na de heropening van de horeca. Met betrekking tot de prijzen stelde wij ons panel de volgende vraag: “Wat denkt u met uw prijzen te doen ten opzichte van voor de corona crisis?”
1/5 van de horeca let meer op acties als de deuren open gaan en 44% schakelt over  naar een goedkoper merk.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Verwacht u qua inkoop meer te gaan letten op acties?” Bijna 1/5 (18%) van de horeca gaat na heropening meer letten op acties. Dit is bij fastservice (cafetaria’s en lunchrooms) maar 9%. Vervolgens hebben wij gevraagd: “Verwacht u qua inkoop over te schakelen van A-merk naar eigen merk groothandel, of ander goedkoper merk i.v.m. besparingen op de inkoop t.b.v. rendement?” Bijna de helft van de horecaondernemingen blijft A-merk trouw.
2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Na de heropening van de horeca, denkt u open te kunnen als er 1,5 meter richtlijnen zijn?”. 40% van de respondenten is er zeker van open te kunnen. Bijna 2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen. Wat opvalt is dat de restaurants minder vertrouwen in dan fastservice (cafetaria’s en lunchrooms).
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie