Extra terras en actiever op social media helpen horeca aan meer klanten
Aan het algemene Kokspanel onderzoek van september 2020 hebben 166 panelleden deelgenomen. Wij hebben o.a. gevraagd naar de invloed van COVID-19 op de bedrijfsvoering, oriëntatieproces en de verwachtingen naar de merkfabrikant en groothandel.
Bieden jouw collega’s afhaal of bezorging aan, het verschil tijdens en na 1e lock-down.
Een van de vragen die wij gesteld hebben is of de catering, fastservice en horeca afhaal of bezorging aanbieden. Uit ons onderzoek is gebleken dat de meeste afhaal en bezorging wordt aangeboden binnen de fastservice. Dit is natuurlijk niet verassend, tijdens de eerste lock down is de groei van afhaal en bezorging (oranje-geel) het grootst in horeca met 38%.
Richtlijnen voor een goede video.
Voordat je een video gaat maken moet je nadenken over een aantal zaken. In dit artikel zullen we alle aspecten van het maken van een video bespreken. Denk hierbij aan de duur van het filmpje en de inhoud. Daarnaast geven we tips over wat interessant kan zijn voor jou om te filmen.
Online Masterclass Social Media 16 december 2020
Social media wordt steeds belangrijker voor de horeca. De verschillende kanalen (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, LinkedIn, etc) zijn krachtige tools die je kunt inzetten om zowel nieuwe klanten te trekken en huidige klanten te behouden. Onze twee experts Carolien Plevier en Eveline Saris geven praktische tips waarmee jij direct aan de slag kunt.
Mensen kopen met hun ogen, video marketing zorgt voor meer verkoop.
Wil jij meer klanten betrekken bij je zaak, dan is video marketing de uitkomst. Klanten kopen tenslotte met hun ogen. Uit onderzoek is gebleken dat als je een online promotie video plaatst, je jouw kans verhoogt met 80% om van bezoekers, nieuwe klanten te maken. Video marketing is al heel veel gebruikt in verschillende sectoren
Video marketing – Stand out from the crowd!
Een video wordt 4x meer bekeken dan een tekst. Dit komt omdat een video meer interactief is en daardoor vaker wordt gedeeld. Dit heeft zijn voordelen, want hierdoor bereik je ook het netwerk van verschillende personen die jouw video delen. Online kan je bereik oneindig groot zijn. Hierdoor creëer je een goede bekendheid voor jouw zaak.
Hoe ga je om met de persoonsgegevens die je verzamelt in het kader van de corona check
Sinds maandag 10 augustus moet je als ondernemer de contactgegevens van je gasten noteren. Deze regel levert meteen ook weer veel onduidelijkheden op, moet je van iedereen de gegevens noteren of alleen van de hoofdgast, hoe ga ik om met de avg? In dit artikel proberen we je hier antwoorden op te geven.
Hoe houd je de gast bij de les m.b.t. de corona maatregel zonder voor politie agent te moeten spelen?
Je hebt het vast al vaak gehoord onder je collega’s; “Ik moet af en toe voor politieagent spelen”. Dit wordt steeds vaker gezegd wanneer de gast zich niet aan de RIVM maatregelen houdt. Hoe zorg jij ervoor dat al jouw gasten zich aan de 1,5 meter houden?
Verplicht aanbetalen bij een reservering; slim of een ‘no go’?
Veel restaurants proberen een ‘no show’ te voorkomen nu ze maar een beperkt aantal tafeltjes kunnen bezetten door de 1,5 meter regel van het RIVM. Maar de vraag is, is het eigenlijk wel slim om een aanbetaling te vragen of is dit een echte ‘no go’? Wij zochten het voor je uit!
Hoe belangrijk is een call to action in je marketing
Welke stappen neem jij als je jouw klanten meer wilt vertellen over jou bedrijf? Maak jij een flyer, online post of kort filmpje? Hoe krijg jij gasten zover dat ze ook echt stappen gaan nemen? Jouw 'call to action' is heel belangrijk, lees er meer over in dit artikel.
Hoe creëer je meerwaarde voor je gasten door samen te werken met leveranciers
Om toch bijzonder uit de hoek te komen naar je gasten en ze toch een beleving te bieden kan je ook een andere aanpak kiezen namelijk actief en zichtbaar samenwerken met je leveranciers. Lees er meer over in dit artikel.
Hoe kan een samenwerking met leveranciers op het gebied van marketing je een betere marktpositie brengen
Weet jij hoe belangrijk je bent voor jouw leveranciers, je gebruikt hun producten, bent daar enthousiast over, bereid er mooie gerechten mee en mensen komen naar jouw restaurant om ervan te genieten. Jij hebt een unieke positie in handen!
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie