Hoe maximaliseer ik mijn omzet nu ik minder tafels mag bedienen?
Er zijn verschillende manieren waarop je jouw omzet kunt maximaliseren nu je minder tafels mag bedienen. In dit artikel hebben wij er een aantal benoemd: 1. Beperk je menukaart 2. Maak aantrekkelijke combi-deals 3. Maak je terras groter 4. Zorg voor overkapping en verwarming
Hoe belangrijk is de digitale wereld na de corona crisis?
Het lijkt wel of de digitale wereld in een stroomversnelling is gegaan door de corona crisis. Waar de gemiddelde restaurants eigenaar of cateraar zich voor de corona crisis nog bezig hielden met het up to date houden van een website, en een enkeling met het maken van een webshop, moet je je nu bezighouden met zoveel meer digitale activiteiten. Krijg in dit stuk antwoord op de vraag: hoe belangrijk is de digitale wereld na de corona crisis. Ben voorbereid!
Hoe gaat het nu met jouw bedrijf na de versoepeling van de corona maatregelen?
Wij zijn benieuwd of je de afgelopen tijd anders klanten bent gaan trekken. Welke manieren helpen jou effectief om klanten te trekken? Wil jij weten hoe anderen dat dan, vul dan de enquête in en geef aan als jij de onderzoeksresultaten wilt ontvangen.
Hoe overtuig jij je gasten dat jij je aan de veiligheidsmaatregelen houdt?
Veel gasten willen zichtbaar hebben dat een horecagelegenheid zich aan de veiligheidsmaatregelen houdt. Zorg ervoor dat overal in jouw zaak duidelijk zichtbaar is wat jullie allemaal doen om de gasten zo veilig mogelijk te verwelkomen in jullie horecagelegenheid. De gasten moeten het gevoel hebben dat alles goed geregeld is en zij zonder zorgen een hapje of drankje kunnen doen. Duidelijke signaalborden, een doorlooproute met bordjes of pijlen op de grond en hygiëne maatregelen, zoals het uitserveren van gerechten met handschoentjes, zorgt ervoor dat een gast zich op zijn gemak voelt.
Wat ga jij met jouw prijzen doen ten opzichte van voor de corona crisis?
Wij hebben tussen 5 en 11 mei (week 19/20) 2020 124 professionals in Nederland vragen gesteld over de verwachte maatregelen en aanpassingen na de heropening van de horeca. Met betrekking tot de prijzen stelde wij ons panel de volgende vraag: “Wat denkt u met uw prijzen te doen ten opzichte van voor de corona crisis?”
1/5 van de horeca let meer op acties als de deuren open gaan en 44% schakelt over  naar een goedkoper merk.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Verwacht u qua inkoop meer te gaan letten op acties?” Bijna 1/5 (18%) van de horeca gaat na heropening meer letten op acties. Dit is bij fastservice (cafetaria’s en lunchrooms) maar 9%. Vervolgens hebben wij gevraagd: “Verwacht u qua inkoop over te schakelen van A-merk naar eigen merk groothandel, of ander goedkoper merk i.v.m. besparingen op de inkoop t.b.v. rendement?” Bijna de helft van de horecaondernemingen blijft A-merk trouw.
2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Na de heropening van de horeca, denkt u open te kunnen als er 1,5 meter richtlijnen zijn?”. 40% van de respondenten is er zeker van open te kunnen. Bijna 2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen. Wat opvalt is dat de restaurants minder vertrouwen in dan fastservice (cafetaria’s en lunchrooms).
Waar moet ik rekening mee houden als straks mijn deuren weer open mogen?
Velen onder ons vragen zich af of het ooit nog hetzelfde wordt als voor de crisis. Het thuisblijven is het nieuwe nu geworden. Ons leven hebben we hierop ingericht om het allemaal wat aangenamer te maken. Het digitale tijdperk heeft een enorme versnelling gemaakt en veel horecagelegenheden kunnen deze versnelling niet bijhouden. Het corona tijdperk heeft veel teweeg gebracht bij jou, maar ook bij jouw klanten. De grote vraag is, als straks de deuren weer open mogen, hoe gaan we dan wéér een nieuwe verandering inzetten, namelijk alles weer terug veranderen naar hoe het was voordat corona bestond?
5 Tips hoe je je personeel kunt behouden in tijden van Corona.
Het behouden van personeel is erg lastig nu de deuren van horeca gelegenheden moeten sluiten om de verspreiding van corona tegen te gaan. Maar hoe kan je er toch voor zorgen dat je je personeel loyaal houdt aan jouw zaak? Immers als je straks weer opent gaat heb je ze hard nodig.
Hoe behoud een zelfbedieningsgroothandel de veiligheid van eigen personeel en klanten?
De deuren blijven voor als nog open bij zelfbedieningsgroothandels. Veel chefs en ondernemers proberen toch enigszins omzet te maken door afhaalmaaltijden te bereiden of bezorgservices aan te bieden. Hier moet inkopen voor gedaan worden. Niet de grote hoeveelheden zoals je gewend bent, maar wellicht wat kleinere hoeveelheden die je zelf gaat halen bij de groothandel. Hoe veilig ben je als je naar een groothandel gaat en welke maatregelen nemen de groothandelaren in de tijden van Corona?
Groothandels maken zich nog geen zorgen over de voorraad
De chef heeft veel te verduren deze tijd. Allereerst moet je de deuren sluiten voor 3 weken om de verspreiding van het virus tegen te gaan, nu probeer je misschien met alternatieve afhaal- en bezorgmaaltijden je hoofd boven water te houden, om vervolgens te maken te krijgen met een bevolking die gaat hamsteren. Ook bij de cash & carry's, zoals Makro in Nederland. Dit roept natuurlijk de vraag, kan ik mijn producten nog wel krijgen, indien ik ze nodig heb?
Omzetverhoging grootste uitdaging voor horecaondernemers
‘Hoe krijg ik mijn zaak vandaag vol, halen we deze week wel onze minimale omzet?’ Misschien zijn dit voor jou als horecaondernemer of chef bekende vraagstukken. Daarin ben je niet de enige, want aantrekken van nieuwe klanten kost veel ondernemers en chefs hoofdbrekens. Dit blijkt uit onderzoek dat Het Nederlands Kokspanel in het voorjaar van 2019 deed 509 beslissers uit het horeca- en cateringsegment deden mee.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie