Hoe creëer je meerwaarde voor je gasten door samen te werken met leveranciers
Om toch bijzonder uit de hoek te komen naar je gasten en ze toch een beleving te bieden kan je ook een andere aanpak kiezen namelijk actief en zichtbaar samenwerken met je leveranciers. Lees er meer over in dit artikel.
Tips voor een goede visuele communicatie aanpak
´╗┐Een goed beeld is tegenwoordig onmisbaar in je visuele communicatie. Een slecht filmpje of een slechte foto zijn killing voor je imago. Maar wat is nou echt belangrijk in een goede visuele communicatie aanpak? Belangrijk om te onthouden is dat mensen kopen van mensen. Dus jij bent als chef erg belangrijk.
Hoe ga je om met de persoonsgegevens die je verzamelt in het kader van de corona check
Sinds maandag 10 augustus moet je als ondernemer de contactgegevens van je gasten noteren. Deze regel levert meteen ook weer veel onduidelijkheden op, moet je van iedereen de gegevens noteren of alleen van de hoofdgast, hoe ga ik om met de avg? In dit artikel proberen we je hier antwoorden op te geven.
Naast personeelsgebrek vormt ook de veeleisende gast een uitdaging binnen horeca en catering
Horeca- en cateringbedrijven ervaren financieel pittige tijden. Omzet- en rendementsverhogen en het verlagen van de kosten vormen een grote uitdaging. Dit blijkt uit onderzoek van Het Nederlands Kokspanel i.s.m. GROUP7 onder ruim 500 horeca- en cateringprofessionals, dat afgelopen voorjaar werd gehouden.
Onderzoek: Catering ziet uitdaging in veeleisende gast
Heb jij ook opgemerkt dat cateringklanten steeds trendgevoeliger zijn? Of het nu gaat om een vegan aanbod, gemak of bijzondere thema’s: de wensen worden steeds groter. De gast wordt steeds veeleisender en vormt daarmee de nummer één uitdaging voor cateraars. Dit blijkt uit onderzoek naar uitdagingen en beperkingen binnen Horeca en Catering, door Group7 i.s.m. Het Nederlands Kokspanel
Welke aanpassingen ga jij maken in jouw zaak?
Wij hebben ons panel gevraagd: “Welke aanpassingen in de zaak verwacht u te maken?”. Top 5 bevat twee maatregelen met grote impact voor de sector en toeleveranciers. Maar liefst 65% gaat de infrastructuur aanpassen en iets meer dan de helft gaat starten of doorgaan met afhaal.
Slimme Keuken: Nieuw platform van Sligro helpt ondernemers om meer marge te maken in de keuken.
‘Slimme keuken’ is een oplossing voor chefs en door chefs ontwikkelt. Sligro komt met dit nieuwe platform omdat de horeca, zeker nu, nog meer uitdaging heeft in het leveren van een constante kwaliteit onder hoge tijdsdruk. De marges moeten namelijk gehaald worden om alle verliezen een beetje te kunnen rechttrekken'.
Horecava 2021 gaat door!
De horeca heeft een tijdje stil gelegen en daarom is het juist heel belangrijk dat Horecava 2021 door gaat. Dit is de 65ste editie. De beurs zal plaatsvinden van 11 tot en met 14 januari 2021 in RAI Amsterdam.
ChapChap, het nieuwe platform van Bidfood speciaal voor de horeca
De meest voorkomende vraag de afgelopen maanden is geweest: “Hoe krijg ik mijn horecagelegenheid weer vol?”. Ondanks dat veel horeca eigenaren er alles aan hebben gedaan hun zaak op te knappen, voucher te verkopen, afhaalservice zijn gestart of telefonisch in contact zijn gebleven met hun gasten, is er toch veel verandert. Lees in dit artikel hoe Bidfood helpt.
Vijf basis ingrediënten voor een goede horeca gerelateerde website
Weet jij wat een gast belangrijk vind als hij naar jouw website gaat? Heb jij alle juiste ingrediënten voor een succesvolle website waarmee je ook daadwerkelijk nieuwe gasten kunt aantrekken? In dit artikel geven wij jou vijf tips die jouw op zullen helpen naar een goede horeca gerelateerde website.
De zomer is van start gegaan, de terrassen zijn vol! Hoe ga je hier het beste mee om?
Wat is het toch lekker weer en de temperaturen kunnen aardig hoog oplopen. Dit zorgt ervoor dat mensen graag naar buiten gaan en hun ‘oude’ leventje weer oppakken. Dit betekent lekker een terrasje pakken als je de stad in gaat of ’s middags lunchen in het zonnetje. Helaas moeten we ons allemaal nog steeds aan de RIVM maatregelen houden. Wat moet je in de gaten houden om het zo aangenaam mogelijk voor de gast te maken, maar er zelf ook het maximaal haalbare uit te halen?
QR codes als hulpmiddel om je aan de richtlijnen te houden!
Je hebt het vast al wel eens gezien, QR Codes. Je vindt ze tegenwoordig overal, op businesskaartjes, flyers, brochures, labels, product verpakkingen, tickets en zelfs kranten hebben een QR code. QR codes zijn trendy en zeker in deze corona tijd ook héél handig. Ook jij als horeca ondernemer kan handig gebruik maken van deze QR codes. Daarmee houd je je tevens rekening met alle nieuwe regels die zijn opgesteld als je op 1 juni de deuren weer mag openen.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie