Er zijn een hele hoop initiatieven opgezet tijdens de eerste lock down in de COVID-19 crisis om de horeca te helpen en steunen. Wij stelden de vraag die wij aan ons Kokspanel: Hebben jullie die steun ook zo ervaren en gevoeld?
We hebben gezien dat 41% van de chefs weer opzoek is naar inspiratie en informatie. Maar waar halen ze die vandaan? Verwacht jij in 2021 weer gebruik te maken beurzen en demo’s op locatie, of heeft de corona jou zo afgeschrikt dat je hier liever nog even niet aan denkt? Laat jij je liever inspireren door vakbladen en magazines, veilig op afstand?
Uit ons onderzoek van september 2020 is gebleken dat 41% veel of altijd op zoek is naar inspiratie en informatie op dit moment. Slechts 8% staat op dit moment helemaal niet open voor informatie en inspiratie.
Naar welke thema’s is de chef, eigenaar of catering manager dan op zoek? Wij stelden de vraag aan ons Kokspanel.
Gemak in de keuken wordt altijd belangrijker naar mate er minder personeel beschikbaar is, zoals bleek uit ons onderzoek van 2019. Dit jaar is de reden om meer convenience te gebruiken helaas niet het gebrek aan personeel, maar het gebrek aan gasten door de regels en de 1e en 2e lock-down.
Uit het onderzoek van Het Nederlands Kokspanel (september 2020) is gebleken dat ruim 1/3 goedkopere producten is gaan inkopen. Wij waren benieuwd welke producten dat dan zijn en vroegen dit ons Kokspanel. Hieronder vind je de antwoorden.
Wij stelde ons Kokspanel de vraag: Ben je anders gaan inkopen ten opzichte van voor de corona crisis? Hierop antwoordde 58% ja ik ben anders gaan inkopen. Vervolgens hebben we gevraagd hoe ben je dan anders gaan inkopen?
Uit het jaarlijkse algemene Kokspanel onderzoek is gebleken dat zowel de horeca, fastservice als catering aanpassen hebben gedaan om zo de kosten te besparen vanaf de start van de coronacrisis. Lees hieronder per segment welke initiatieven ieder segment heeft genomen om hun rendement te verhogen.
Aan het algemene Kokspanel onderzoek van september 2020 hebben 166 panelleden deelgenomen. Wij hebben o.a. gevraagd naar de invloed van COVID-19 op de bedrijfsvoering, oriëntatieproces en de verwachtingen naar de merkfabrikant en groothandel.
Een van de vragen die wij gesteld hebben is of de catering, fastservice en horeca afhaal of bezorging aanbieden. Uit ons onderzoek is gebleken dat de meeste afhaal en bezorging wordt aangeboden binnen de fastservice. Dit is natuurlijk niet verassend, tijdens de eerste lock down is de groei van afhaal en bezorging (oranje-geel) het grootst in horeca met 38%.
Voordat je een video gaat maken moet je nadenken over een aantal zaken. In dit artikel zullen we alle aspecten van het maken van een video bespreken. Denk hierbij aan de duur van het filmpje en de inhoud. Daarnaast geven we tips over wat interessant kan zijn voor jou om te filmen.
Social media wordt steeds belangrijker voor de horeca. De verschillende kanalen (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, LinkedIn, etc) zijn krachtige tools die je kunt inzetten om zowel nieuwe klanten te trekken en huidige klanten te behouden. Onze twee experts Carolien Plevier en Eveline Saris geven praktische tips waarmee jij direct aan de slag kunt.
Wil jij meer klanten betrekken bij je zaak, dan is video marketing de uitkomst. Klanten kopen tenslotte met hun ogen. Uit onderzoek is gebleken dat als je een online promotie video plaatst, je jouw kans verhoogt met 80% om van bezoekers, nieuwe klanten te maken. Video marketing is al heel veel gebruikt in verschillende sectoren