Voelde jij je geholpen tijdens de COVID-19 crisis?
Er zijn een hele hoop initiatieven opgezet tijdens de eerste lock down in de COVID-19 crisis om de horeca te helpen en steunen. Wij stelden de vraag die wij aan ons Kokspanel: Hebben jullie die steun ook zo ervaren en gevoeld?
Waar haal jij je inspiratie en informatie vandaan?
We hebben gezien dat 41% van de chefs weer opzoek is naar inspiratie en informatie. Maar waar halen ze die vandaan? Verwacht jij in 2021 weer gebruik te maken beurzen en demo’s op locatie, of heeft de corona jou zo afgeschrikt dat je hier liever nog even niet aan denkt? Laat jij je liever inspireren door vakbladen en magazines, veilig op afstand?
In hoeverre ben je op dit moment op zoek naar inspiratie en informatie?
Uit ons onderzoek van september 2020 is gebleken dat 41% veel of altijd op zoek is naar inspiratie en informatie op dit moment. Slechts 8% staat op dit moment helemaal niet open voor informatie en inspiratie. Naar welke thema’s is de chef, eigenaar of catering manager dan op zoek? Wij stelden de vraag aan ons Kokspanel.
1/4 van de chefs koopt meer convenience producten vanwege de corona crisis.
Gemak in de keuken wordt altijd belangrijker naar mate er minder personeel beschikbaar is, zoals bleek uit ons onderzoek van 2019. Dit jaar is de reden om meer convenience te gebruiken helaas niet het gebrek aan personeel, maar het gebrek aan gasten door de regels en de 1e en 2e lock-down.
1/3 van horeca en catering koopt goedkopere producten vanwege de corona crisis.
Uit het onderzoek van Het Nederlands Kokspanel (september 2020) is gebleken dat ruim 1/3 goedkopere producten is gaan inkopen. Wij waren benieuwd welke producten dat dan zijn en vroegen dit ons Kokspanel. Hieronder vind je de antwoorden.
Bijna 60% heeft zijn inkoopgedrag aangepast t.o.v. voor Covid-19
Wij stelde ons Kokspanel de vraag: Ben je anders gaan inkopen ten opzichte van voor de corona crisis? Hierop antwoordde 58% ja ik ben anders gaan inkopen. Vervolgens hebben we gevraagd hoe ben je dan anders gaan inkopen?
Lagere personeelsbezetting en kleiner menu/assortiment zijn de belangrijkste manier om kosten te besparen en rendement te verbeteren.
Uit het jaarlijkse algemene Kokspanel onderzoek is gebleken dat zowel de horeca, fastservice als catering aanpassen hebben gedaan om zo de kosten te besparen vanaf de start van de coronacrisis. Lees hieronder per segment welke initiatieven ieder segment heeft genomen om hun rendement te verhogen.
Extra terras en actiever op social media helpen horeca aan meer klanten
Aan het algemene Kokspanel onderzoek van september 2020 hebben 166 panelleden deelgenomen. Wij hebben o.a. gevraagd naar de invloed van COVID-19 op de bedrijfsvoering, oriëntatieproces en de verwachtingen naar de merkfabrikant en groothandel.
Bieden jouw collega’s afhaal of bezorging aan, het verschil tijdens en na 1e lock-down.
Een van de vragen die wij gesteld hebben is of de catering, fastservice en horeca afhaal of bezorging aanbieden. Uit ons onderzoek is gebleken dat de meeste afhaal en bezorging wordt aangeboden binnen de fastservice. Dit is natuurlijk niet verassend, tijdens de eerste lock down is de groei van afhaal en bezorging (oranje-geel) het grootst in horeca met 38%.
Richtlijnen voor een goede video.
Voordat je een video gaat maken moet je nadenken over een aantal zaken. In dit artikel zullen we alle aspecten van het maken van een video bespreken. Denk hierbij aan de duur van het filmpje en de inhoud. Daarnaast geven we tips over wat interessant kan zijn voor jou om te filmen.
Online Masterclass Social Media 16 december 2020
Social media wordt steeds belangrijker voor de horeca. De verschillende kanalen (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, LinkedIn, etc) zijn krachtige tools die je kunt inzetten om zowel nieuwe klanten te trekken en huidige klanten te behouden. Onze twee experts Carolien Plevier en Eveline Saris geven praktische tips waarmee jij direct aan de slag kunt.
Mensen kopen met hun ogen, video marketing zorgt voor meer verkoop.
Wil jij meer klanten betrekken bij je zaak, dan is video marketing de uitkomst. Klanten kopen tenslotte met hun ogen. Uit onderzoek is gebleken dat als je een online promotie video plaatst, je jouw kans verhoogt met 80% om van bezoekers, nieuwe klanten te maken. Video marketing is al heel veel gebruikt in verschillende sectoren
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie