Workshop hoe zet je social media op de menu kaart
Op maandag 27 mei hebben het Nederlands Kokspanel en het Gastronomisch Gilde een workshop georganiseerd over hoe je social media op de kaart kan zetten.
Resultaten onderzoek uitdagingen chefs
Het Nederlands Kokspanel onderzocht de uitdagingen van chefs. Meer dan 500 respondenten hebben deelgenomen aan het onderzoek. We delen graag de eerste resultaten met jullie, na de zomer volgt meer informatie hierover.
Wij feliciteren de winnaars!
In oktober heeft Het Nederlands Kokspanel een onderzoek naar taart en gebak gedaan. Wij bedanken alle respondenten en feliciteren de 10 winnaars van de bol.com bonnen.
Vergroot je bereik op social media door je te verdiepen in je gasten:
Welke doelgroep koopt bij jou? Trek jij jongeren aan met jou trendy gerechten of heb jij traditionele gerechten waar meer de 40+er op afkomt? Afhankelijk van jou doelgroep ga je kijken welke social media kanalen het beste aansluiten, je wilt tenslotte meer klanten aantrekken.
De do’s & don’ts voor Social Media:
Heb jij wel eens echt over je social media aanpak nagedacht, of post jij gewoon een keertje wanneer het uitkomt? Wij geven je een paar simpele basis tips over de do’s en don’ts. Waar moet je beginnen om jouw social media-account up to date te krijgen en je zichtbaarheid te vergroten.
Zorg dat jouw Instagram zichtbaar is met deze 9 basistips:
"Ik heb zoveel mooie foto’s maar toch blijven mijn volgers maar minimaal". "Hoe vergroot ik mijn volgers en zichtbaarheid online?" Herken jij dit probleem? Volg onze 9 tips om een eerste stap te zetten naar meer volgers en zichtbaarheid op Instagram.
Zorg dat jou Facebookpagina zichtbaar is met deze 9 basistips:
Had jij ook verwacht dat jouw Facebook account met al de moeite die jij neemt om berichtjes te plaatsen jou meer zou opleveren? Dan is dit artikel een ‘must-read’ voor jou! Laten we bij het begin beginnen. Staat de basis goed? Lees in dit artikel 9 tips die jou verder gaan helpen.
Tweede winnaar van de bedrijfsfilm: Catering Wolfs
Michiel zegt: “Lid zijn van Het Nederlands Kokspanel heeft nog meer voordelen; je ontvangt een nieuwsbrief, tips, ontdekt nieuwe trends en je weet wat er speelt in de markt. Het is belangrijk dat je niet alleen van binnenuit naar je bedrijf kijkt, maar ook van buiten uit. Dit geeft je een andere kijk en ideeën die je kunt integreren, anders verzadig je”.
Onze eerste winnaar van de bedrijfsfilm is bekend: Bertus van der Valk
Onze eerste winnaar van de bedrijfsfilm is bekend: Bertus van der Valk, van Quality Food De Vier Wieken.
Voelde jij je geholpen tijdens de COVID-19 crisis?
Er zijn een hele hoop initiatieven opgezet tijdens de eerste lock down in de COVID-19 crisis om de horeca te helpen en steunen. Wij stelden de vraag die wij aan ons Kokspanel: Hebben jullie die steun ook zo ervaren en gevoeld?
Waar haal jij je inspiratie en informatie vandaan?
We hebben gezien dat 41% van de chefs weer opzoek is naar inspiratie en informatie. Maar waar halen ze die vandaan? Verwacht jij in 2021 weer gebruik te maken beurzen en demo’s op locatie, of heeft de corona jou zo afgeschrikt dat je hier liever nog even niet aan denkt? Laat jij je liever inspireren door vakbladen en magazines, veilig op afstand?
In hoeverre ben je op dit moment op zoek naar inspiratie en informatie?
Uit ons onderzoek van september 2020 is gebleken dat 41% veel of altijd op zoek is naar inspiratie en informatie op dit moment. Slechts 8% staat op dit moment helemaal niet open voor informatie en inspiratie. Naar welke thema’s is de chef, eigenaar of catering manager dan op zoek? Wij stelden de vraag aan ons Kokspanel.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie