QR codes als hulpmiddel om je aan de richtlijnen te houden!
Je hebt het vast al wel eens gezien, QR Codes. Je vindt ze tegenwoordig overal, op businesskaartjes, flyers, brochures, labels, product verpakkingen, tickets en zelfs kranten hebben een QR code. QR codes zijn trendy en zeker in deze corona tijd ook héél handig. Ook jij als horeca ondernemer kan handig gebruik maken van deze QR codes. Daarmee houd je je tevens rekening met alle nieuwe regels die zijn opgesteld als je op 1 juni de deuren weer mag openen.
Hoe belangrijk is de digitale wereld na de corona crisis?
Het lijkt wel of de digitale wereld in een stroomversnelling is gegaan door de corona crisis. Waar de gemiddelde restaurants eigenaar of cateraar zich voor de corona crisis nog bezig hielden met het up to date houden van een website, en een enkeling met het maken van een webshop, moet je je nu bezighouden met zoveel meer digitale activiteiten. Krijg in dit stuk antwoord op de vraag: hoe belangrijk is de digitale wereld na de corona crisis. Ben voorbereid!
Waar moet ik rekening mee houden als straks mijn deuren weer open mogen?
Velen onder ons vragen zich af of het ooit nog hetzelfde wordt als voor de crisis. Het thuisblijven is het nieuwe nu geworden. Ons leven hebben we hierop ingericht om het allemaal wat aangenamer te maken. Het digitale tijdperk heeft een enorme versnelling gemaakt en veel horecagelegenheden kunnen deze versnelling niet bijhouden. Het corona tijdperk heeft veel teweeg gebracht bij jou, maar ook bij jouw klanten. De grote vraag is, als straks de deuren weer open mogen, hoe gaan we dan wéér een nieuwe verandering inzetten, namelijk alles weer terug veranderen naar hoe het was voordat corona bestond?
5 Tips hoe je je personeel kunt behouden in tijden van Corona.
Het behouden van personeel is erg lastig nu de deuren van horeca gelegenheden moeten sluiten om de verspreiding van corona tegen te gaan. Maar hoe kan je er toch voor zorgen dat je je personeel loyaal houdt aan jouw zaak? Immers als je straks weer opent gaat heb je ze hard nodig.
Hoe behoud een zelfbedieningsgroothandel de veiligheid van eigen personeel en klanten?
De deuren blijven voor als nog open bij zelfbedieningsgroothandels. Veel chefs en ondernemers proberen toch enigszins omzet te maken door afhaalmaaltijden te bereiden of bezorgservices aan te bieden. Hier moet inkopen voor gedaan worden. Niet de grote hoeveelheden zoals je gewend bent, maar wellicht wat kleinere hoeveelheden die je zelf gaat halen bij de groothandel. Hoe veilig ben je als je naar een groothandel gaat en welke maatregelen nemen de groothandelaren in de tijden van Corona?
Groothandels maken zich nog geen zorgen over de voorraad
De chef heeft veel te verduren deze tijd. Allereerst moet je de deuren sluiten voor 3 weken om de verspreiding van het virus tegen te gaan, nu probeer je misschien met alternatieve afhaal- en bezorgmaaltijden je hoofd boven water te houden, om vervolgens te maken te krijgen met een bevolking die gaat hamsteren. Ook bij de cash & carry's, zoals Makro in Nederland. Dit roept natuurlijk de vraag, kan ik mijn producten nog wel krijgen, indien ik ze nodig heb?
HNK lid Marcel Dijstelblom: "Ik wil op de hoogte blijven van wat er buiten mijn keuken gebeurd".
Marcel is lid van Het Nederlands Kokspanel omdat hij op die manier op de hoogte blijft van wat er in de food-sector speelt. Marcel geeft aan dat je als chefkok en eigenaar 80 uur per week in je eigen restaurant doorbrengt, Het Nederlands Kokspanel laat hem ook zien wat er buiten zijn restaurant gebeurd. Tevens vind hij het leuk om een kijkje te nemen in anderen keukens en laat zich graag inspireren door andere gerechten.
Omzetverhoging grootste uitdaging voor horecaondernemers
‘Hoe krijg ik mijn zaak vandaag vol, halen we deze week wel onze minimale omzet?’ Misschien zijn dit voor jou als horecaondernemer of chef bekende vraagstukken. Daarin ben je niet de enige, want aantrekken van nieuwe klanten kost veel ondernemers en chefs hoofdbrekens. Dit blijkt uit onderzoek dat Het Nederlands Kokspanel in het voorjaar van 2019 deed 509 beslissers uit het horeca- en cateringsegment deden mee.
Vegan op je menu: een trend én uitdaging waaraan je niet meer ontkomt
Een horecaondernemer die geen vegan of vegetarisch aanbod heeft mist de boot. Dat is de conclusie van de paneldiscussie die Het Nederlands Kokspanel en ProVeg hielden tijdens Gastvrij Rotterdam in een notendop. Wélke diervrije gerechten je op de kaart zet en hóe je ze presenteert blijkt echter een uitdaging.
Naast personeelsgebrek vormt ook de veeleisende gast een uitdaging binnen horeca en catering
Horeca- en cateringbedrijven ervaren financieel pittige tijden. Omzet- en rendementsverhogen en het verlagen van de kosten vormen een grote uitdaging. Dit blijkt uit onderzoek van Het Nederlands Kokspanel i.s.m. GROUP7 onder ruim 500 horeca- en cateringprofessionals, dat afgelopen voorjaar werd gehouden.
Onderzoek: Catering ziet uitdaging in veeleisende gast
Heb jij ook opgemerkt dat cateringklanten steeds trendgevoeliger zijn? Of het nu gaat om een vegan aanbod, gemak of bijzondere thema’s: de wensen worden steeds groter. De gast wordt steeds veeleisender en vormt daarmee de nummer één uitdaging voor cateraars. Dit blijkt uit onderzoek naar uitdagingen en beperkingen binnen Horeca en Catering, door Group7 i.s.m. Het Nederlands Kokspanel
Klantcase Pietercil
D.m.v. panelgesprekken van Group 7 hebben we veel inzicht gekregen in de uitdagingen van de chef bij het op de kaart zetten van vegetarische gerechten. Door zeer waardevolle opmerkingen van de panelleden is het concept en de verpakkingen aangepast en geoptimaliseerd. Dit heeft ons enorm geholpen met de introductie van het concept. Doordat GROUP7 ons naast de paneldiscussie en producttest heeft geholpen om dit concept in de markt te zetten, hebben we in een korte periode veel kunnen bereiken.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie