Op maandag 27 mei hebben het Nederlands Kokspanel en het Gastronomisch Gilde een workshop georganiseerd over hoe je social media op de kaart kan zetten.
Het Nederlands Kokspanel onderzocht de uitdagingen van chefs. Meer dan 500 respondenten hebben deelgenomen aan het onderzoek. We delen graag de eerste resultaten met jullie, na de zomer volgt meer informatie hierover.
In oktober heeft Het Nederlands Kokspanel een onderzoek naar taart en gebak gedaan.
Wij bedanken alle respondenten en feliciteren de 10 winnaars van de bol.com bonnen.
Welke doelgroep koopt bij jou? Trek jij jongeren aan met jou trendy gerechten of heb jij traditionele gerechten waar meer de 40+er op afkomt? Afhankelijk van jou doelgroep ga je kijken welke social media kanalen het beste aansluiten, je wilt tenslotte meer klanten aantrekken.
Heb jij wel eens echt over je social media aanpak nagedacht, of post jij gewoon een keertje wanneer het uitkomt? Wij geven je een paar simpele basis tips over de do’s en don’ts. Waar moet je beginnen om jouw social media-account up to date te krijgen en je zichtbaarheid te vergroten.
"Ik heb zoveel mooie foto’s maar toch blijven mijn volgers maar minimaal". "Hoe vergroot ik mijn volgers en zichtbaarheid online?" Herken jij dit probleem? Volg onze 9 tips om een eerste stap te zetten naar meer volgers en zichtbaarheid op Instagram.
Had jij ook verwacht dat jouw Facebook account met al de moeite die jij neemt om berichtjes te plaatsen jou meer zou opleveren? Dan is dit artikel een ‘must-read’ voor jou!
Laten we bij het begin beginnen. Staat de basis goed? Lees in dit artikel 9 tips die jou verder gaan helpen.
Michiel zegt: “Lid zijn van Het Nederlands Kokspanel heeft nog meer voordelen; je ontvangt een nieuwsbrief, tips, ontdekt nieuwe trends en je weet wat er speelt in de markt. Het is belangrijk dat je niet alleen van binnenuit naar je bedrijf kijkt, maar ook van buiten uit. Dit geeft je een andere kijk en ideeën die je kunt integreren, anders verzadig je”.
Onze eerste winnaar van de bedrijfsfilm is bekend: Bertus van der Valk, van Quality Food De Vier Wieken.
Er zijn een hele hoop initiatieven opgezet tijdens de eerste lock down in de COVID-19 crisis om de horeca te helpen en steunen. Wij stelden de vraag die wij aan ons Kokspanel: Hebben jullie die steun ook zo ervaren en gevoeld?
We hebben gezien dat 41% van de chefs weer opzoek is naar inspiratie en informatie. Maar waar halen ze die vandaan? Verwacht jij in 2021 weer gebruik te maken beurzen en demo’s op locatie, of heeft de corona jou zo afgeschrikt dat je hier liever nog even niet aan denkt? Laat jij je liever inspireren door vakbladen en magazines, veilig op afstand?
Uit ons onderzoek van september 2020 is gebleken dat 41% veel of altijd op zoek is naar inspiratie en informatie op dit moment. Slechts 8% staat op dit moment helemaal niet open voor informatie en inspiratie.
Naar welke thema’s is de chef, eigenaar of catering manager dan op zoek? Wij stelden de vraag aan ons Kokspanel.