Vijf basis ingrediënten voor een goede horeca gerelateerde website
Weet jij wat een gast belangrijk vind als hij naar jouw website gaat? Heb jij alle juiste ingrediënten voor een succesvolle website waarmee je ook daadwerkelijk nieuwe gasten kunt aantrekken? In dit artikel geven wij jou vijf tips die jouw op zullen helpen naar een goede horeca gerelateerde website.
HNK lid Marcel Dijstelblom: "Ik wil op de hoogte blijven van wat er buiten mijn keuken gebeurd".
Marcel is lid van Het Nederlands Kokspanel omdat hij op die manier op de hoogte blijft van wat er in de food-sector speelt. Marcel geeft aan dat je als chefkok en eigenaar 80 uur per week in je eigen restaurant doorbrengt, Het Nederlands Kokspanel laat hem ook zien wat er buiten zijn restaurant gebeurd. Tevens vind hij het leuk om een kijkje te nemen in anderen keukens en laat zich graag inspireren door andere gerechten.
5 Tips voor een menukaart waarvan ik nu al trek krijg!
Heb jij dat ook dat als je naar een andere horecazaak toegaat dat je de hele menukaart gaat bestuderen? Je wil de gedachte van de chef achter de gerechten begrijpen, je wil nieuwe inspiratie opdoen voor je eigen zaak en je wil zien welke ingrediënten er allemaal gebruikt worden in ieder gerecht. Maar de belangrijkste vraag is waarom loopt het water in je mond bij het zien van de ene menukaart, maar besluit je niks te bestellen bij het zien van een andere menukaart?
Hoe overtuig jij je gasten dat jij je aan de veiligheidsmaatregelen houdt?
Veel gasten willen zichtbaar hebben dat een horecagelegenheid zich aan de veiligheidsmaatregelen houdt. Zorg ervoor dat overal in jouw zaak duidelijk zichtbaar is wat jullie allemaal doen om de gasten zo veilig mogelijk te verwelkomen in jullie horecagelegenheid. De gasten moeten het gevoel hebben dat alles goed geregeld is en zij zonder zorgen een hapje of drankje kunnen doen. Duidelijke signaalborden, een doorlooproute met bordjes of pijlen op de grond en hygiëne maatregelen, zoals het uitserveren van gerechten met handschoentjes, zorgt ervoor dat een gast zich op zijn gemak voelt.
Workshop hoe zet je social media op de menu kaart
Op maandag 27 mei hebben het Nederlands Kokspanel en het Gastronomisch Gilde een workshop georganiseerd over hoe je social media op de kaart kan zetten.
Resultaten onderzoek uitdagingen chefs
Het Nederlands Kokspanel onderzocht de uitdagingen van chefs. Meer dan 500 respondenten hebben deelgenomen aan het onderzoek. We delen graag de eerste resultaten met jullie, na de zomer volgt meer informatie hierover.
Onze tips voor Horecava Limited
Onze tips voor Horecava Limited Op 1 februari a.s. vindt de eenmalige digitale versie van Horecava plaats. Wij bekeken het programma en delen onze favorieten. Heb jij je al aangemeld? (www.horecava.nl)
Bereid je voor op Valentijnsdag
Bereid je voor op Valentijnsdag Nu iedereen snakt naar lichtpuntjes in donkere coronatijden, kijken we uit naar Valentijnsdag. Het is de eerstvolgende piekmoment voor de horeca, waar met bezorging goed op kan worden ingespeeld.
Online Masterclass Social Media 23 februari 9.30 uur
Na een groot succes vorig jaar, hebben wij besloten ook dit jaar weer een Online Masterclass Social Media te gaan doen. Alles online wordt steeds belangrijker en Social Media speelt hierbij voor de horeca een hele grote rol. Heb jij al een Social Media bedrijfspagina en haal jij hier het maximale uit? Meld je aan voor deze masterclass op 23 februari om 9.30 uur en krijg praktische tips hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Wij feliciteren de winnaars!
In oktober heeft Het Nederlands Kokspanel een onderzoek naar taart en gebak gedaan. Wij bedanken alle respondenten en feliciteren de 10 winnaars van de bol.com bonnen.
Vergroot je bereik op social media door je te verdiepen in je gasten:
Welke doelgroep koopt bij jou? Trek jij jongeren aan met jou trendy gerechten of heb jij traditionele gerechten waar meer de 40+er op afkomt? Afhankelijk van jou doelgroep ga je kijken welke social media kanalen het beste aansluiten, je wilt tenslotte meer klanten aantrekken.
De do’s & don’ts voor Social Media:
Heb jij wel eens echt over je social media aanpak nagedacht, of post jij gewoon een keertje wanneer het uitkomt? Wij geven je een paar simpele basis tips over de do’s en don’ts. Waar moet je beginnen om jouw social media-account up to date te krijgen en je zichtbaarheid te vergroten.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie