1/5 van de horeca let meer op acties als de deuren open gaan en 44% schakelt over  naar een goedkoper merk.

Tussen 5 en 11 mei (week 19/20) 2020 hebben 124 professionals in Nederland deelgenomen aan een online vragenlijst van Het Nederlands Kokspanel. We hebben ons panel bevraagd naar de verwachte maatregelen en aanpassingen na de heropening van de horeca.

Graag willen wij deze antwoorden delen en verder toelichten.

Wij hebben ons panel gevraagd: “Verwacht u qua inkoop meer te gaan letten op acties?” Bijna 1/5 (18%) van de horeca gaat na heropening meer letten op acties. Dit is bij fastservice (cafetaria’s en lunchrooms) maar 9%.

Vervolgens hebben wij gevraagd: “Verwacht u qua inkoop over te schakelen van A-merk naar eigen merk groothandel, of ander goedkoper merk i.v.m. besparingen op de inkoop t.b.v. rendement?” Bijna de helft van de horecaondernemingen blijft A-merk trouw. 19% Van de markt verwacht over te schakelen naar een goedkoper merk. 15% Heeft dat al gedaan met het afhalen en bezorgen.

Natuurlijk is het logisch als je naar rendement kijkt om dit ook in de inkoop te zoeken, immers je verkoop kant is gelimiteerd door de overheid met het maximaal aantal klanten, tenminste toch voor restauratief. Kijk bij overschakelen wel goed hoe het product zich houdt bij afhaal en bezorging als je dat blijft doen, je wilt natuurlijk je gasten wel dezelfde kwaliteit blijven bieden.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie