Hoe overtuig jij je gasten dat jij je aan de veiligheidsmaatregelen houdt?
Veel gasten willen zichtbaar hebben dat een horecagelegenheid zich aan de veiligheidsmaatregelen houdt. Zorg ervoor dat overal in jouw zaak duidelijk zichtbaar is wat jullie allemaal doen om de gasten zo veilig mogelijk te verwelkomen in jullie horecagelegenheid. De gasten moeten het gevoel hebben dat alles goed geregeld is en zij zonder zorgen een hapje of drankje kunnen doen. Duidelijke signaalborden, een doorlooproute met bordjes of pijlen op de grond en hygiëne maatregelen, zoals het uitserveren van gerechten met handschoentjes, zorgt ervoor dat een gast zich op zijn gemak voelt.
Hoe maximaliseer ik mijn omzet nu ik minder tafels mag bedienen?
Er zijn verschillende manieren waarop je jouw omzet kunt maximaliseren nu je minder tafels mag bedienen. In dit artikel hebben wij er een aantal benoemd: 1. Beperk je menukaart 2. Maak aantrekkelijke combi-deals 3. Maak je terras groter 4. Zorg voor overkapping en verwarming
Hoe kan ik nóg beter met mijn gasten blijven communiceren?
De corona crisis heeft veel kapot gemaakt en voor sommige ondernemingen is de crisis nog niet voorbij. Maar er zijn ook positieve ontwikkelingen te zien, die voor de toekomst nog veel voor jou kunnen betekenen. Wij praten hier over de QR-codes die op de tafel staan in horecagelegenheden om de menukaart te bekijken.
De zomer is van start gegaan, de terrassen zijn vol! Hoe ga je hier het beste mee om?
Wat is het toch lekker weer en de temperaturen kunnen aardig hoog oplopen. Dit zorgt ervoor dat mensen graag naar buiten gaan en hun ‘oude’ leventje weer oppakken. Dit betekent lekker een terrasje pakken als je de stad in gaat of ’s middags lunchen in het zonnetje. Helaas moeten we ons allemaal nog steeds aan de RIVM maatregelen houden. Wat moet je in de gaten houden om het zo aangenaam mogelijk voor de gast te maken, maar er zelf ook het maximaal haalbare uit te halen?
Welke aanpassingen ga jij maken in jouw zaak?
Wij hebben ons panel gevraagd: “Welke aanpassingen in de zaak verwacht u te maken?”. Top 5 bevat twee maatregelen met grote impact voor de sector en toeleveranciers. Maar liefst 65% gaat de infrastructuur aanpassen en iets meer dan de helft gaat starten of doorgaan met afhaal.
Wat ga jij met jouw prijzen doen ten opzichte van voor de corona crisis?
Wij hebben tussen 5 en 11 mei (week 19/20) 2020 124 professionals in Nederland vragen gesteld over de verwachte maatregelen en aanpassingen na de heropening van de horeca. Met betrekking tot de prijzen stelde wij ons panel de volgende vraag: “Wat denkt u met uw prijzen te doen ten opzichte van voor de corona crisis?”
1/5 van de horeca let meer op acties als de deuren open gaan en 44% schakelt over  naar een goedkoper merk.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Verwacht u qua inkoop meer te gaan letten op acties?” Bijna 1/5 (18%) van de horeca gaat na heropening meer letten op acties. Dit is bij fastservice (cafetaria’s en lunchrooms) maar 9%. Vervolgens hebben wij gevraagd: “Verwacht u qua inkoop over te schakelen van A-merk naar eigen merk groothandel, of ander goedkoper merk i.v.m. besparingen op de inkoop t.b.v. rendement?” Bijna de helft van de horecaondernemingen blijft A-merk trouw.
2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Na de heropening van de horeca, denkt u open te kunnen als er 1,5 meter richtlijnen zijn?”. 40% van de respondenten is er zeker van open te kunnen. Bijna 2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen. Wat opvalt is dat de restaurants minder vertrouwen in dan fastservice (cafetaria’s en lunchrooms).
QR codes als hulpmiddel om je aan de richtlijnen te houden!
Je hebt het vast al wel eens gezien, QR Codes. Je vindt ze tegenwoordig overal, op businesskaartjes, flyers, brochures, labels, product verpakkingen, tickets en zelfs kranten hebben een QR code. QR codes zijn trendy en zeker in deze corona tijd ook héél handig. Ook jij als horeca ondernemer kan handig gebruik maken van deze QR codes. Daarmee houd je je tevens rekening met alle nieuwe regels die zijn opgesteld als je op 1 juni de deuren weer mag openen.
Hoe belangrijk is de digitale wereld na de corona crisis?
Het lijkt wel of de digitale wereld in een stroomversnelling is gegaan door de corona crisis. Waar de gemiddelde restaurants eigenaar of cateraar zich voor de corona crisis nog bezig hielden met het up to date houden van een website, en een enkeling met het maken van een webshop, moet je je nu bezighouden met zoveel meer digitale activiteiten. Krijg in dit stuk antwoord op de vraag: hoe belangrijk is de digitale wereld na de corona crisis. Ben voorbereid!
Waar moet ik rekening mee houden als straks mijn deuren weer open mogen?
Velen onder ons vragen zich af of het ooit nog hetzelfde wordt als voor de crisis. Het thuisblijven is het nieuwe nu geworden. Ons leven hebben we hierop ingericht om het allemaal wat aangenamer te maken. Het digitale tijdperk heeft een enorme versnelling gemaakt en veel horecagelegenheden kunnen deze versnelling niet bijhouden. Het corona tijdperk heeft veel teweeg gebracht bij jou, maar ook bij jouw klanten. De grote vraag is, als straks de deuren weer open mogen, hoe gaan we dan wéér een nieuwe verandering inzetten, namelijk alles weer terug veranderen naar hoe het was voordat corona bestond?
5 Tips hoe je je personeel kunt behouden in tijden van Corona.
Het behouden van personeel is erg lastig nu de deuren van horeca gelegenheden moeten sluiten om de verspreiding van corona tegen te gaan. Maar hoe kan je er toch voor zorgen dat je je personeel loyaal houdt aan jouw zaak? Immers als je straks weer opent gaat heb je ze hard nodig.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie