Hoe houd je de gast bij de les m.b.t. de corona maatregel zonder voor politie agent te moeten spelen?
Je hebt het vast al vaak gehoord onder je collega’s; “Ik moet af en toe voor politieagent spelen”. Dit wordt steeds vaker gezegd wanneer de gast zich niet aan de RIVM maatregelen houdt. Hoe zorg jij ervoor dat al jouw gasten zich aan de 1,5 meter houden?
Verplicht aanbetalen bij een reservering; slim of een ‘no go’?
Veel restaurants proberen een ‘no show’ te voorkomen nu ze maar een beperkt aantal tafeltjes kunnen bezetten door de 1,5 meter regel van het RIVM. Maar de vraag is, is het eigenlijk wel slim om een aanbetaling te vragen of is dit een echte ‘no go’? Wij zochten het voor je uit!
Hoe belangrijk is een call to action in je marketing
Welke stappen neem jij als je jouw klanten meer wilt vertellen over jou bedrijf? Maak jij een flyer, online post of kort filmpje? Hoe krijg jij gasten zover dat ze ook echt stappen gaan nemen? Jouw 'call to action' is heel belangrijk, lees er meer over in dit artikel.
Hoe creëer je meerwaarde voor je gasten door samen te werken met leveranciers
Om toch bijzonder uit de hoek te komen naar je gasten en ze toch een beleving te bieden kan je ook een andere aanpak kiezen namelijk actief en zichtbaar samenwerken met je leveranciers. Lees er meer over in dit artikel.
Maak kans op 1 van de 3 gratis bedrijfsfilms via Het Nederlands Kokspanel
Maak nu kans op 1 van de 3 gratis bedrijfsfilms. Om onze leden een handje te helpen verloten wij de komende tijd 3 gratis bedrijfsfilms onder onze leden. Dit is een professionele film die je breed kan inzetten. Een goede bedrijfsfilm is erg belangrijk voor je visuele communicatie, je gasten krijgen hierdoor een beter en vooral persoonlijker beeld van jouw bedrijf.
Hoe kan ik nóg beter met mijn gasten blijven communiceren?
De corona crisis heeft veel kapot gemaakt en voor sommige ondernemingen is de crisis nog niet voorbij. Maar er zijn ook positieve ontwikkelingen te zien, die voor de toekomst nog veel voor jou kunnen betekenen. Wij praten hier over de QR-codes die op de tafel staan in horecagelegenheden om de menukaart te bekijken.
Tips voor een goede visuele communicatie aanpak
´╗┐Een goed beeld is tegenwoordig onmisbaar in je visuele communicatie. Een slecht filmpje of een slechte foto zijn killing voor je imago. Maar wat is nou echt belangrijk in een goede visuele communicatie aanpak? Belangrijk om te onthouden is dat mensen kopen van mensen. Dus jij bent als chef erg belangrijk.
Vegan op je menu: een trend én uitdaging waaraan je niet meer ontkomt
Een horecaondernemer die geen vegan of vegetarisch aanbod heeft mist de boot. Dat is de conclusie van de paneldiscussie die Het Nederlands Kokspanel en ProVeg hielden tijdens Gastvrij Rotterdam in een notendop. Wélke diervrije gerechten je op de kaart zet en hóe je ze presenteert blijkt echter een uitdaging.
Naast personeelsgebrek vormt ook de veeleisende gast een uitdaging binnen horeca en catering
Horeca- en cateringbedrijven ervaren financieel pittige tijden. Omzet- en rendementsverhogen en het verlagen van de kosten vormen een grote uitdaging. Dit blijkt uit onderzoek van Het Nederlands Kokspanel i.s.m. GROUP7 onder ruim 500 horeca- en cateringprofessionals, dat afgelopen voorjaar werd gehouden.
Onderzoek: Catering ziet uitdaging in veeleisende gast
Heb jij ook opgemerkt dat cateringklanten steeds trendgevoeliger zijn? Of het nu gaat om een vegan aanbod, gemak of bijzondere thema’s: de wensen worden steeds groter. De gast wordt steeds veeleisender en vormt daarmee de nummer één uitdaging voor cateraars. Dit blijkt uit onderzoek naar uitdagingen en beperkingen binnen Horeca en Catering, door Group7 i.s.m. Het Nederlands Kokspanel
Welke aanpassingen ga jij maken in jouw zaak?
Wij hebben ons panel gevraagd: “Welke aanpassingen in de zaak verwacht u te maken?”. Top 5 bevat twee maatregelen met grote impact voor de sector en toeleveranciers. Maar liefst 65% gaat de infrastructuur aanpassen en iets meer dan de helft gaat starten of doorgaan met afhaal.
Slimme Keuken: Nieuw platform van Sligro helpt ondernemers om meer marge te maken in de keuken.
‘Slimme keuken’ is een oplossing voor chefs en door chefs ontwikkelt. Sligro komt met dit nieuwe platform omdat de horeca, zeker nu, nog meer uitdaging heeft in het leveren van een constante kwaliteit onder hoge tijdsdruk. De marges moeten namelijk gehaald worden om alle verliezen een beetje te kunnen rechttrekken'.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie