ChapChap, het nieuwe platform van Bidfood speciaal voor de horeca
De meest voorkomende vraag de afgelopen maanden is geweest: “Hoe krijg ik mijn horecagelegenheid weer vol?”. Ondanks dat veel horeca eigenaren er alles aan hebben gedaan hun zaak op te knappen, voucher te verkopen, afhaalservice zijn gestart of telefonisch in contact zijn gebleven met hun gasten, is er toch veel verandert. Lees in dit artikel hoe Bidfood helpt.
Vijf basis ingrediënten voor een goede horeca gerelateerde website
Weet jij wat een gast belangrijk vind als hij naar jouw website gaat? Heb jij alle juiste ingrediënten voor een succesvolle website waarmee je ook daadwerkelijk nieuwe gasten kunt aantrekken? In dit artikel geven wij jou vijf tips die jouw op zullen helpen naar een goede horeca gerelateerde website.
5 Tips voor een menukaart waarvan ik nu al trek krijg!
Heb jij dat ook dat als je naar een andere horecazaak toegaat dat je de hele menukaart gaat bestuderen? Je wil de gedachte van de chef achter de gerechten begrijpen, je wil nieuwe inspiratie opdoen voor je eigen zaak en je wil zien welke ingrediënten er allemaal gebruikt worden in ieder gerecht. Maar de belangrijkste vraag is waarom loopt het water in je mond bij het zien van de ene menukaart, maar besluit je niks te bestellen bij het zien van een andere menukaart?
Hoe gaat het nu met jouw bedrijf na de versoepeling van de corona maatregelen?
Wij zijn benieuwd of je de afgelopen tijd anders klanten bent gaan trekken. Welke manieren helpen jou effectief om klanten te trekken? Wil jij weten hoe anderen dat dan, vul dan de enquête in en geef aan als jij de onderzoeksresultaten wilt ontvangen.
Hoe overtuig jij je gasten dat jij je aan de veiligheidsmaatregelen houdt?
Veel gasten willen zichtbaar hebben dat een horecagelegenheid zich aan de veiligheidsmaatregelen houdt. Zorg ervoor dat overal in jouw zaak duidelijk zichtbaar is wat jullie allemaal doen om de gasten zo veilig mogelijk te verwelkomen in jullie horecagelegenheid. De gasten moeten het gevoel hebben dat alles goed geregeld is en zij zonder zorgen een hapje of drankje kunnen doen. Duidelijke signaalborden, een doorlooproute met bordjes of pijlen op de grond en hygiëne maatregelen, zoals het uitserveren van gerechten met handschoentjes, zorgt ervoor dat een gast zich op zijn gemak voelt.
Hoe maximaliseer ik mijn omzet nu ik minder tafels mag bedienen?
Er zijn verschillende manieren waarop je jouw omzet kunt maximaliseren nu je minder tafels mag bedienen. In dit artikel hebben wij er een aantal benoemd: 1. Beperk je menukaart 2. Maak aantrekkelijke combi-deals 3. Maak je terras groter 4. Zorg voor overkapping en verwarming
Hoe kan ik nóg beter met mijn gasten blijven communiceren?
De corona crisis heeft veel kapot gemaakt en voor sommige ondernemingen is de crisis nog niet voorbij. Maar er zijn ook positieve ontwikkelingen te zien, die voor de toekomst nog veel voor jou kunnen betekenen. Wij praten hier over de QR-codes die op de tafel staan in horecagelegenheden om de menukaart te bekijken.
De zomer is van start gegaan, de terrassen zijn vol! Hoe ga je hier het beste mee om?
Wat is het toch lekker weer en de temperaturen kunnen aardig hoog oplopen. Dit zorgt ervoor dat mensen graag naar buiten gaan en hun ‘oude’ leventje weer oppakken. Dit betekent lekker een terrasje pakken als je de stad in gaat of ’s middags lunchen in het zonnetje. Helaas moeten we ons allemaal nog steeds aan de RIVM maatregelen houden. Wat moet je in de gaten houden om het zo aangenaam mogelijk voor de gast te maken, maar er zelf ook het maximaal haalbare uit te halen?
Welke aanpassingen ga jij maken in jouw zaak?
Wij hebben ons panel gevraagd: “Welke aanpassingen in de zaak verwacht u te maken?”. Top 5 bevat twee maatregelen met grote impact voor de sector en toeleveranciers. Maar liefst 65% gaat de infrastructuur aanpassen en iets meer dan de helft gaat starten of doorgaan met afhaal.
Wat ga jij met jouw prijzen doen ten opzichte van voor de corona crisis?
Wij hebben tussen 5 en 11 mei (week 19/20) 2020 124 professionals in Nederland vragen gesteld over de verwachte maatregelen en aanpassingen na de heropening van de horeca. Met betrekking tot de prijzen stelde wij ons panel de volgende vraag: “Wat denkt u met uw prijzen te doen ten opzichte van voor de corona crisis?”
1/5 van de horeca let meer op acties als de deuren open gaan en 44% schakelt over  naar een goedkoper merk.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Verwacht u qua inkoop meer te gaan letten op acties?” Bijna 1/5 (18%) van de horeca gaat na heropening meer letten op acties. Dit is bij fastservice (cafetaria’s en lunchrooms) maar 9%. Vervolgens hebben wij gevraagd: “Verwacht u qua inkoop over te schakelen van A-merk naar eigen merk groothandel, of ander goedkoper merk i.v.m. besparingen op de inkoop t.b.v. rendement?” Bijna de helft van de horecaondernemingen blijft A-merk trouw.
2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen.
Wij hebben ons panel gevraagd: “Na de heropening van de horeca, denkt u open te kunnen als er 1,5 meter richtlijnen zijn?”. 40% van de respondenten is er zeker van open te kunnen. Bijna 2/3 van de horeca twijfelt aan rendabiliteit met de 1,5 meter richtlijnen. Wat opvalt is dat de restaurants minder vertrouwen in dan fastservice (cafetaria’s en lunchrooms).
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie