Per 1 januari 2020 is de Wet arbeidsmarkt in balans van kracht. Deze wet heeft grote gevolgen voor horecaondernemers. Wat betekent deze wet voor jou en wat heeft KHN gedaan om de wet voor horecaondernemers zo draaglijk mogelijk te maken? Laten we er geen doekjes om winden: De Wet arbeidsmarkt in balans raakt een sector […]

Het bericht Hoe KHN zich verzet tegen de Wet arbeidsmarkt in balans (Wab) verscheen eerst op Horeca Netwerk.

EG Group, één van de grootste onafhankelijke uitbaters van tankstations in Europa, is een brand partnership aangegaan met Kentucky Fried Chicken (KFC) in Nederland en België. Deze week werd de eerste locatie geopend langs A28 bij Amersfoort. Later dit jaar volgt nog een locatie in Goes en begin volgend jaar openen in ieder geval nog […]

Het bericht EG Group start met formulelocaties zonder tankstation verscheen eerst op Horeca Netwerk.

Dat de Duitse groothandel Chefs Culinar grootse plannen heeft in Nederland is bekend. Maar in welk tempo exact niet. Sinds de komst in 2014 neemt het levensmiddelenbedrijf de tijd voor expansie. Nu de uitbreiding van de locatie in Nijmegen in volle gang is, wil directeur Eric Boeijen wel kwijt dat hij in Nederland op termijn […]

Het bericht Chefs Culinar breidt uit en wil nog twee grote locaties bouwen verscheen eerst op Horeca Netwerk.

Drogisterijketen Etos ondervroeg Nederlanders hoe goed zij in hun vel zitten en daar blijkt niets mis mee te zijn. Gemiddeld een zeven geven zij zichzelf. Over hun voeding zijn Nederlanders het meest tevreden, het minst tevreden zijn zij over hoeveel ze bewegen. Etos, dat vanmiddag viert dat de keten 100 jaar bestaat, onderzoekt jaarlijks hoe […]

Het bericht ‘Nederlanders tevreden over hun voeding’ verscheen eerst op Horeca Netwerk.

Omzetverhoging grootste uitdaging voor horecaondernemers
‘Hoe krijg ik mijn zaak vandaag vol, halen we deze week wel onze minimale omzet?’ Misschien zijn dit voor jou als horecaondernemer of chef bekende vraagstukken. Daarin ben je niet de enige, want aantrekken van nieuwe klanten kost veel ondernemers en chefs hoofdbrekens. Dit blijkt uit onderzoek dat Het Nederlands Kokspanel in het voorjaar van 2019 deed 509 beslissers uit het horeca- en cateringsegment deden mee.
In gesprek: hoe zit het met de voedselverspilling in jouw keuken?
Het verminderen van voedselverspilling is binnen catering één van de grootste uitdagingen voor de chef-koks en cateringmanagers.
Vegan op je menu: een trend én uitdaging waaraan je niet meer ontkomt
Een horecaondernemer die geen vegan of vegetarisch aanbod heeft mist de boot. Dat is de conclusie van de paneldiscussie die Het Nederlands Kokspanel en ProVeg hielden tijdens Gastvrij Rotterdam in een notendop. Wélke diervrije gerechten je op de kaart zet en hóe je ze presenteert blijkt echter een uitdaging.
Naast personeelsgebrek vormt ook de veeleisende gast een uitdaging binnen horeca en catering
Horeca- en cateringbedrijven ervaren financieel pittige tijden. Omzet- en rendementsverhogen en het verlagen van de kosten vormen een grote uitdaging. Dit blijkt uit onderzoek van Het Nederlands Kokspanel i.s.m. GROUP7 onder ruim 500 horeca- en cateringprofessionals, dat afgelopen voorjaar werd gehouden.
Onderzoek: Catering ziet uitdaging in veeleisende gast
Heb jij ook opgemerkt dat cateringklanten steeds trendgevoeliger zijn? Of het nu gaat om een vegan aanbod, gemak of bijzondere thema’s: de wensen worden steeds groter. De gast wordt steeds veeleisender en vormt daarmee de nummer één uitdaging voor cateraars. Dit blijkt uit onderzoek naar uitdagingen en beperkingen binnen Horeca en Catering, door Group7 i.s.m. Het Nederlands Kokspanel
Een frisse producttest
Lebo Kaas heeft een nieuwe zuivelspread. Om inzichten te verkrijgen over de smaak en toepasbaarheid kwamen ze naar ons.
Programma Gastvrij Rotterdam
Gastvrij Rotterdam vindt plaats van 23 - 25 september in Rotterdam Ahoy en je kan ons ontmoeten op het Dat Smaakt Naar Meer Paviljoen op stand 5.437. 
Onderzoeksresultaten: een nieuw menu begint met online oriëntatie
Het Nederlands Kokspanel deed onderzoek naar de klantreis van foodprofessionals. 180 panelleden uit de segmenten Horeca, Cafetaria en Catering deden mee. Lees mee en ontdek hoe jij en je collega’s je laten informeren en inspireren.
Workshop hoe zet je social media op de menu kaart
Op maandag 27 mei hebben het Nederlands Kokspanel en het Gastronomisch Gilde een workshop georganiseerd over hoe je social media op de kaart kan zetten.
Samenwerking Gastronomisch Gilde
Het Gastronomisch Gilde, vereniging voor vakmensen in eten, drinken en gastvrijheid en Het Nederlands Kokspanel, onderzoekspanel voor professionals uit de horeca en catering, zijn de samenwerking aangegaan. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om informatie met elkaar uit te wisselen over de actuele behoeften van koks, cateringmanagers en eigenaren op het gebied van (nieuwe) producten, merken en andere soorten food- en hospitality trends.
Onderzoek naar de menukaart
De menukaart is een van de belangrijkste communicatie middelen naar je gasten in je restaurant. De consument vraagt om variatie, dus met enige regelmaat de menukaart aanpassen hoort erbij. We vroegen aan onze panelleden van Het Nederlands Kokspanel hoe vaak pas je het aan, waarom, waar let je op en met wie stel je de kaart op? We delen graag met iedereen deze inzichten.
Resultaten onderzoek
Het Nederlands Kokspanel heeft onderzocht hoe foodprofessionals zich online oriënteren.  180 respondenten hebben deelgenomen aan het onderzoek. We delen graag de hoofdlijnen van de onderzoeksresultaten met jullie.
12
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie