Vergroot je bereik op social media door je te verdiepen in je gasten:
Welke doelgroep koopt bij jou? Trek jij jongeren aan met jou trendy gerechten of heb jij traditionele gerechten waar meer de 40+er op afkomt? Afhankelijk van jou doelgroep ga je kijken welke social media kanalen het beste aansluiten, je wilt tenslotte meer klanten aantrekken.
De do’s & don’ts voor Social Media:
Heb jij wel eens echt over je social media aanpak nagedacht, of post jij gewoon een keertje wanneer het uitkomt? Wij geven je een paar simpele basis tips over de do’s en don’ts. Waar moet je beginnen om jouw social media-account up to date te krijgen en je zichtbaarheid te vergroten.
Zorg dat jouw Instagram zichtbaar is met deze 9 basistips:
"Ik heb zoveel mooie foto’s maar toch blijven mijn volgers maar minimaal". "Hoe vergroot ik mijn volgers en zichtbaarheid online?" Herken jij dit probleem? Volg onze 9 tips om een eerste stap te zetten naar meer volgers en zichtbaarheid op Instagram.
Zorg dat jou Facebookpagina zichtbaar is met deze 9 basistips:
Had jij ook verwacht dat jouw Facebook account met al de moeite die jij neemt om berichtjes te plaatsen jou meer zou opleveren? Dan is dit artikel een ‘must-read’ voor jou! Laten we bij het begin beginnen. Staat de basis goed? Lees in dit artikel 9 tips die jou verder gaan helpen.
Tweede winnaar van de bedrijfsfilm: Catering Wolfs
Michiel zegt: “Lid zijn van Het Nederlands Kokspanel heeft nog meer voordelen; je ontvangt een nieuwsbrief, tips, ontdekt nieuwe trends en je weet wat er speelt in de markt. Het is belangrijk dat je niet alleen van binnenuit naar je bedrijf kijkt, maar ook van buiten uit. Dit geeft je een andere kijk en ideeën die je kunt integreren, anders verzadig je”.
Onze eerste winnaar van de bedrijfsfilm is bekend: Bertus van der Valk
Onze eerste winnaar van de bedrijfsfilm is bekend: Bertus van der Valk, van Quality Food De Vier Wieken.
Online Masterclass Social Media
Na een groot succes vorig jaar, hebben wij besloten ook dit jaar weer een Online Masterclass Social Media te gaan doen. Alles online wordt steeds belangrijker en Social Media speelt hierbij voor de horeca een hele grote rol. Heb jij al een Social Media bedrijfspagina en haal jij hier het maximale uit? Meld je aan voor deze masterclass op 16 november om 14.30 uur en krijg praktische tips hoe je dit het beste kunt aanpakken.
In hoeverre ben je op dit moment op zoek naar inspiratie en informatie?
Uit ons onderzoek van september 2020 is gebleken dat 41% veel of altijd op zoek is naar inspiratie en informatie op dit moment. Slechts 8% staat op dit moment helemaal niet open voor informatie en inspiratie. Naar welke thema’s is de chef, eigenaar of catering manager dan op zoek? Wij stelden de vraag aan ons Kokspanel.
1/4 van de chefs koopt meer convenience producten vanwege de corona crisis.
Gemak in de keuken wordt altijd belangrijker naar mate er minder personeel beschikbaar is, zoals bleek uit ons onderzoek van 2019. Dit jaar is de reden om meer convenience te gebruiken helaas niet het gebrek aan personeel, maar het gebrek aan gasten door de regels en de 1e en 2e lock-down.
1/3 van horeca en catering koopt goedkopere producten vanwege de corona crisis.
Uit het onderzoek van Het Nederlands Kokspanel (september 2020) is gebleken dat ruim 1/3 goedkopere producten is gaan inkopen. Wij waren benieuwd welke producten dat dan zijn en vroegen dit ons Kokspanel. Hieronder vind je de antwoorden.
Bijna 60% heeft zijn inkoopgedrag aangepast t.o.v. voor Covid-19
Wij stelde ons Kokspanel de vraag: Ben je anders gaan inkopen ten opzichte van voor de corona crisis? Hierop antwoordde 58% ja ik ben anders gaan inkopen. Vervolgens hebben we gevraagd hoe ben je dan anders gaan inkopen?
Lagere personeelsbezetting en kleiner menu/assortiment zijn de belangrijkste manier om kosten te besparen en rendement te verbeteren.
Uit het jaarlijkse algemene Kokspanel onderzoek is gebleken dat zowel de horeca, fastservice als catering aanpassen hebben gedaan om zo de kosten te besparen vanaf de start van de coronacrisis. Lees hieronder per segment welke initiatieven ieder segment heeft genomen om hun rendement te verhogen.
Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie